Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vzorový dopis/Hromadný protestní e-mail - Kauza Měřín: Usmrcený pes NO

16. 3. 2012

 KAUZA

PES BRÁNIL TĚLO SVÉHO MRTVÉHO KAMARÁDA: VETERINÁŘ HO ZABIL

1192271_.jpg

 

 

 

 

 

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/169183/pes-branil-telo-sveho-mrtveho-kamarada-veterinar-ho-zabil.html

 

Jelikož nám tato událost stále leží na srdci a byli bychom neradi, aby něco tak otřesného jako tento případ upadlo v zapomnění, rozhodli jsme se napsat vzorový dopis/hromadný protestní e-mail úřadům a orgánům pro všechny z vás, kteří to tak nechtějí nechat a budou spolu s námi bojovat alespoň o potrestání pachatelů a projeví nesouhlas s tímto postupem a působením osob ve funkcích starosty a veterináře, které jsou něčeho takového schopny.

 

Vážení,

my, občané České Republiky, jež hluboce zasáhla tragédie ze dne 20.2. 2012, která se odehrála na příjezdové silnici k dálnici D1 u Měřína na Žďársku, kde byl usmrcen zcela neoprávněně zdravý pes plemene německý ovčák, jenž pouze spolu s druhým psem střežil tělo přejetého třetího psa, veterinárním lékařem  MVDr. Zdeňkem Wasserbauerem na příkaz starosty obce Měřína Jiřího Servíta, protestujeme proti tomuto postupu a žádáme prověření této události, jakož i osob, které toto dopustily a způsobily. Zároveň vyjadřujeme svůj nesouhlas, aby tyto osoby dál vykonávaly své posty a nepřejeme si mít ve funkci starosty a výkonu veterinární praxe osoby, které takto pochybily a něco tak krutého a neetického udělaly.

S pozdravem

Jméno Příjmení

Město

 

Posílat na adresy uvedené zde http://pes.help24.cz/nahlaseni-tyrani-zvirat.phphttp://eagri.cz/public/web/mze/ochrana-zvirat/oddeleni-ochrany-zvirat/, dále na všechy kompetentní úřady, úřad s působností pro obec Měřín - Krajská veterinární správa pro Kraj Vysočina - Inspektorát Žďár nad Sázavou a další.

(ooz: jiri.kruml@mze.cz, katerina.konecna@mze.cz, ooz@mze.cz, jana.rihova2@mze.cz, 
ou, kvs: podatelna@merin.cz, insp.zdar-nad-sazavou.kvsj@svscr.cz, epodatelna.kvsj@svscr.cz, 
pcr: personzr@mvcr.cz, mluvcizr@mvcr.cz, skpvzr@mvcr.cz, zroop@mvcr.cz, 
oz: nadace@ochranazvirat.cz, info@svobodazvirat.cz, loz-cr@seznam.cz,  
tv: dopisove@nova.cz, informace@iprima.cz, info@ceskatelevize.cz)

Děkujeme

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Paráda

(Pavla, 18. 3. 2013 11:42)

Ahoj, máte se? Nedávno vznikla novinka z oblasti online výdělků, velice snadná na pochopení. Sama si takto vydělávám už od ledna a jsem tím fascinována... Nad poměry si díky tomu sice nežiju, ale dokud můžu, tak si tu chvilku na sebrání volných zlaťáků najdu :-) Je to z návodu www.CervenaCerna.cz

Hnus

(Eva Samcova, 16. 3. 2012 9:17)

Veterinář i starosta musí být potrestáni!

Re: Hnus

(Janíčková, 21. 3. 2012 19:10)

Přesně tak, pořád na tento případ myslím a je mi z toho na zvracení, dnes jsem náhodou na FB zahlédla tento odkaz a jsem ráda, že to máte stejně a určitě se připojím, tento člověk nesmí zůstat dále veterinářem, je to hnusná alibistická zrůda!!!!!!!!!! to samé starosta! jen mít čisté ruce!!!!!!!!!!!!

Re: Hnus

(rebel, 29. 3. 2012 4:17)

Tak starosta a veterinář jsou ti nejhorší lidé pod sluncem, ale že se po silnici potulují tři psi je asi zcela běžné a normální. Takže necháme ty chlupaté chudáčky dál běhat a dělat bordel po silnicích, aby radši způsobili nějakou tu vážnější dopravní nehodu, při které by utrpěl na životě a zdraví člověk- třeba vy. A co z odchyceným psem, kterého by musel někdo umístit do útulku a hlavě by to musel někdo platit. Takhle to zaplatil jednou a provždy!!!

Re: Re: Hnus

(ALFred, 29. 3. 2012 20:11)

Dobrý den, také jsem se dostal na FB k tomuto článku a nestíhám se divit co dokážou udělat (napáchat ) média, a ještě ke všemu bulvární , s hrstkou čtenářů. Opravdu věříte vždy bulváru? Všichni zde vychází z tvrzení novinářů. Víme někdo z nás jaká byla skutečně pravda? V tomto případě musím souhlasit s p. Rebelem. Buďme rádi, že psi, kteří někomu utekli(mimo jiné, nikde nezaznělo komu a proč-možná bude nějaká chyba
i v majiteli) mohli napáchat daleko více škody, jak píše. Mohlo se to stát někomu z nás. A proč lynčovat veterináře? copak ten člověk nepomohl během svého života spoustě zvířat? A starostu? Myslím, že se snažil o bezpečnost lidí z okolí. Budeme je soudit za něco o čem nemáme přesné informace? Zamyslete se nad tím co píšete. Některá zvířata si zaslouží být chráněna, ale zdraví a život člověka je pro mě důležitější než zvíře od kterého nevíte co máte čekat.

Re: Re: Re: Hnus

(Káča ZvT, 29. 3. 2012 20:28)

Zdravíme Vás, že by pan starosta a veterinář osobně? :) V posledním svém příspěvku jsem citovala i svědka celé události a je jich více, takže o mediálním klamstvu nemůže být řeč... Pro pana Rebela bych ještě chtěla připomenout, že tento web a sdružení je pro milovníky zvířat a ne pro ty druhé... Děkujeme.

Ale...

(Nikol, 22. 3. 2012 5:32)

Možná nebylo veterinářovo jednání správné, na druhou stranu, píše se, že to bylo na pokyn starosty a pravděpodobně to udělal humánně a nejspíš ve svém volném čase nebo "na objednávku" od pana starosty. Veterinář zde vystupuje podle mě jako nástroj, ne jako 100% pachatel. Tady na vysočině a nejen na vysočině se psi utrácí - z důvodu kapacity, nedostatku financí, ale nikdo to neřeší, nikdo to neprošetřuje a pravděpodobně ani nikdo nemá pořádné důkazy, jen mediální skandál jednoho utracení od jednoho veta se najednou řeší. Ptala jsem se několika veterinářů z vysočiny, co si o tom myslí a říkali mi, že už se distancují od jakéhokoliv pomáhání opuštěným zvířatům, aby neměli tyto problémy. U nás není zakázané utrácet agresivní a nemocné psy, na ty veterináře a ty, kteří jim to říkají nikdo pořádně nemůže a hlavně, chceme se dopracovat k tomu, aby se utráceli zastřelením a zahrabávali mrtvoly? Pokud se od toho postupně vetové distancují, takhle to nejspíš dopadne. Myslím, že problémem je tady starosta, ne veterinář. A taky si myslím, že problém jsou všichni lidi se špatným přístupem ke zvířatům.

Re: Ale...

(Káča ZvT, 28. 3. 2012 3:09)

Nikol, díky za příspěvek. "Ale" a "Možná" je zde sice na místě, ale zákon České národní rady č. 246/1992 Sb. na ochranu zvířat proti týrání, novelizovaný Zákonem ČNR č. 162/1993 Sb. konkrétně §5
"Nikdo nesmí bez důvodu usmrtit zvíře." je zde na místě více. Cituji: "V době, kdy veterinář psa usmrtil, tak k tomu nebyl žádný důvod, protože byl pes uspán (tzn. v tu dobu se nepotuloval, nikoho neohrožoval atp.), ležel v kufru veterinářova auta v černém pytli a veterinář mu píchl injekci přes ten černej pytel. Kdyby se to nedalo dokázat, tak to tady psát nebudu. Udělal to naprosto zbytečně a bez citu. Psa mohl předat Lize na ochranu zvířat, věděl od Blesku, že mají přijet." Dále píši za sebe, že ČR má naštěstí zákony (na rozdíl od Slovenska a jiných zemí), které neumožňují utrácení zdravých zvířat. Proto jestli se něco takového děje u Vás na Vysočině a i jinde, neřeší se to z důvodu, že se o tom neví, resp. o tom neví kompetentní osoby. Problémem je zde i starosta, ale v čem máte pravdu nejvíce je, že problémem jsou všichni lidi se špatným přístupem ke zvířatům.

Děkujeme!

(Káča ZvT, 21. 3. 2012 19:20)

Děkujeme všem za podporu a souhlas. Jsme rádi, že se zapojujete a není Vám tento případ lhostejný. Snad bude hlas veřejnosti vyslyšen...

Pes

(jiřina Lustyková, 17. 3. 2012 13:58)

Plně souhlasím s prošetřením a následně potrestáním veterináře Zdeňka Wasserbauerea a starosty Jiřího Servita.Byla to zcela zbytečná smrt psa.

Neumannova

(Dominika, 16. 3. 2012 22:45)

usmrcení psa

(Renata, 16. 3. 2012 8:53)

Je to něco nehorázného.Pes měl dostat vyznamenání.Takhle se mnohdy nedokáže chovat ani člověk.Veterináři bych sebrala licenci.

Re: usmrcení psa

(Dominika, 16. 3. 2012 21:06)

S Všim názorem 100% souhlasím

...

(Sládková, 16. 3. 2012 17:36)

co se tady u nás děje je prostě neuvěřitelné...

:-o

(Jana Mrlíková, 16. 3. 2012 11:08)

Tak to jsem nějak nevychytala :-D Omlouvám se....
Ano,veterinář by potřeboval potrestat.....

Zabití psa

(Jana Mrlíková , 16. 3. 2012 11:06)



Vážení,

my, občané České Republiky, jež hluboce zasáhla tragédie ze dne 20.2. 2012, která se odehrála na příjezdové silnici k dálnici D1 u Měřína na Žďársku, kde byl usmrcen zcela neoprávněně zdravý pes plemene německý ovčák, jenž pouze spolu s druhým psem střežil tělo přejetého třetího psa, veterinárním lékařem MVDr. Zdeňkem Wasserbauerem na příkaz starosty obce Měřína Jiřího Servíta, protestujeme proti tomuto postupu a žádáme prověření této události, jakož i osob, které toto dopustily a způsobily. Zároveň vyjadřujeme svůj nesouhlas, aby tyto osoby dál vykonávaly své posty a nepřejeme si mít ve funkci starosty a výkonu veterinární praxe osoby, které takto pochybily a něco tak krutého a neetického udělaly.

S pozdravem

Jana Mrlíková
Otrokovice